Christina Aguilera - Oh Mother




《Oh Mother 》一首Christina Aguilera (克莉絲蒂娜)回憶自己不完美的童年生活的歌曲,早年的家庭暴力讓她和媽媽之間的關係非常微妙:“不管童年時發生了什麼,我還是要感謝我的媽媽,是她讓我成了現在的自己,一個真正的女人。”《Oh Mother 》收入在《Back to Basics》專輯。對Christina Aguilera來說,這是一張非常私人化的專輯,顯示了她生活中比較積極的一面,但並不是一張所謂的‘療傷’專輯。在做這張專輯的時候,Christina Aguilera想要完全地打開自己。許多人也許會不願意講,比如家庭暴力和一些難以描述的事情,但是因為仍然有人正在經歷這些,而且他們認為只有他們是這樣,其實不是,所以Christina Aguilera選擇談論一些私人的問題。

《Oh Mother 》歌詞

Whoa, oh, yeah,
卿,噢,噢,
She was so young with such innocent eyes
她這麼年輕這麼天真的眼神
She always dreamt of a fairytale life
她總是夢想一個童話般的人生
And all the things that your money can't buy
金錢不能買到所有的東西
She thought that he was a wonderful guy
她以為他是一個美妙的傢伙
Then suddenly, things seemed to change
忽然之間,事情發生了改變
It was the moment she took on his name
她嫁給他的同時
He took his anger out on her face
他把氣出在她的面上
She kept all of her pain locked away
她把她的痛苦深鎖

Oh mother, we're stronger
噢媽媽,我們已經強壯
From all of the tears you have shed
你再也不用流淚
Oh mother, don't look back
噢媽媽,不要回頭
Cause he'll never hurt us again
他永遠也不能再傷害我們了

So mother, I thank you
媽媽,我感謝你
For all that you've done and still do
感謝你做的所有的事情
You got me, I got you
你有我,我有你
Together we always pull through
我們一起度過
We always pull through
我們一起度過
We always pull through
我們一起度過
Oh mother, oh mother, oh mother
哦媽媽,哦,媽媽,哦,媽媽

It was the day that he turned on the kids
他轉身對孩子的那一天,
That she knew she just had to leave him
她知道她必須離開他
So many voices inside of her head
她的腦海裡充滿了這麼多的聲音
Saying over and over and over,
在說著:結束了,結束了,結束了
"You deserve much more than this."
"你得到的遠不止這些."

She was so sick of believing the lies and trying to hide
謊言和欺騙讓她重創
Covering the cuts and bruises (cuts and bruises)
覆蓋著所有的傷口(傷口和擦傷)
So tired of defending her life, she could have died
如此疲憊地捍衛她的生命,她可能已經死亡
Fighting for the lives of her children
為了她的孩子們的生存而奮戰

Oh mother, we're stronger
噢媽媽,我們已經強壯
From all of the tears you have shed
你再也不用流淚
Oh mother, don't look back
噢媽媽,不要回頭
Cause he'll never hurt us again
他永遠也不能再傷害我們了

So mother, I thank you (thank you)
所以媽媽,我感謝你(謝謝)
For all that you've done and still do (still do)
感謝你做的所有的事情
You got me, I got you, (yeah you got me and I got you)
你有我,我有你,(是的, 你有我,我有你)
Together we always pull through.
我們一起度過.
Oh mother, oh mother, oh mother
哦媽媽,哦,媽媽,哦,媽媽

All of your life you have spent
你已經奉獻了你的人生
burying hurt and regret
把傷痛和遺憾埋藏
But mama, he'll never touch us again
可是,媽媽,他永遠無法再傷害我們了

For everytime he tried to bring you down
每次他傷害你
Just remember who stood around
只要記得誰站在身旁
It's over, and we're stronger
結束了,我們已經強壯
And we'll never have to go back again
我們將永不回頭

Oh mother, we're stronger
噢媽媽,我們已經強壯
From all of the tears you have shed
你再也不用流淚
Oh mother, don't look back (oh mother don't look back again)
噢媽媽,不回頭(噢媽媽,不再回頭)
Cause he'll never hurt us again (cause he'll never hurt us again)
他永遠也不能再傷害我們了 (他永遠也不能再傷害我們了)

So mother, I thank you (and I thank you for all that you've done)
媽媽,我感謝你(我感謝你所做的一切)
For all that you've done and still do (together we always move on)
我感謝你所做的一切(我們將一起向前)
You got me, I got you, (you got me, I got you)
你有我,我有你,( 你有我,我有你)
Together we always pull through(always pull through)
我們一起度過(一起度過)
We always pull through
我們一起度過
We always pull through
我們一起度過
I love you mom
我愛你媽媽





Related Posts with Thumbnails