Spice Girls – Mama




英國“辣妹”組合(Spice Girls)早期專輯《Spice》中的單曲,完完全全唱給媽媽聽的一首歌——小時候不懂事,對媽媽說的話充滿敵意。長大了才明白媽媽的一片苦心...

《Mama》歌詞

She used to be my only enemy and never let me be free
她曾經是我最大的敵人,處處限制我的自由
Catching me in places that I knew I shouldn't be
當我在一些不良場合玩的時候總會被她逮到
Every other day I crossed the line
有一天我終於犯了大錯
I didn't mean to be so bad (harmony)
其實並不是我的本意
I never thought you would become the friend I never had
我從沒想過你會變成我唯一的朋友

Back then I didn't know why
回來之後不知道為什麼
why you were misunderstood (Mama)
為什麼我會誤會你,媽媽
So now I see through your eyes
現在我看著你的眼睛
All that you did was love
我所能看到的,只有愛

Mama I love you
媽媽,我愛你
Mama I care
媽媽,我關心你
Mama I love you
媽媽,我愛你
Mama my friend
媽媽,我的朋友
You're my friend
你是我的朋友
Mama I love you.....
媽媽我愛你
I didn't want to hear it then but
過去我把你的教導當耳旁風
I'm not ashamed to say it now
但是現在我可以自豪地說
Every little thing you said and did was right for me
你說的每句話都是對的,都是對我好的
I had a lot of time to think about
我現在經常會回想
about the way I used to be
過去的行徑
Never had a sense of my responsibility
完全是對自己不負責任

but now I'm sure I know why (I know why)
但是現在我確信我知道為什麼(我知道為什麼)
why you were misunderstood
為什麼我會誤會你
So now Isee through your eyes
所以現在我看著你的眼睛
all I can give you is love (all I can give you is love)
我所能給你的也只有愛(我所能給你的也只有愛)





Related Posts with Thumbnails